Pentru multe companii, COVID-19 a grabit procesul de a recomanda angajatilor sa lucreze de acasa. Pentru multi, lucratul remote este un concept nou care necesita timp de acomodare. Mai jos sunt cateva recomandari DPAP pentru a te ajuta sa scoti cat mai mult din aceasta situatie.
Fie ca este alegerea ta, sau esti constrans de situatie sa lucrezi de acasa, beneficiile le vei putea observa imediat, precum salvarea timpului pe care il petrecei in drum spre birou si inapoi. Dar inseamna si ca esti raspunzator direct pentru a folosi timpul si a te motiva sa fi la fel de eficient precum ai fi fost in mediul de la birou.
Pentru a te ajuta, uite 4 sfaturi utile pentru a deveni raspunzator si productiv pentru atunci cand lucrezi de acasa.
Stabilirea unui loc pe post de ”birou” ii va spune creierului tau ca esti in zona unde poti lucra productiv.
Sfat 1: Creeaza declansatoare pentru productivitate
Cand lucrezi intr-un birou, simpla rutina de a te pregati si drumul catre birou ii spune creierului tau sa se pregateasca pentru restul zilei. Cand lucrezi remote, ai nevoie sa creezi alta rutina similara care sa iti spuna sa te pregatesti pentru o zi de lucrat de acasa, precum exercitiile fizice, citirea stirilor sau pregatirea cafelei.
Un spatiu de lucru poate fi cel mai important lucru. Daca insa te poti pune oriunde si sa lucrezi oriunde, excelent. Daca ai nevoie de mai multa structura, stabilirea unui loc unde sa lucrezi, fie o camera separata, un birou echipat cu tot ce ai nevoie, sau pur si simplu o zona ordonata de pe masa din bucatarie, te poate ajuta sa te bage in starea de care ai nevoie pentru a lucra productiv fara distractii.
Despre distractii: Cea mai mare problema atunci cand lucrezi remote. Pentru a iti ajuta creierul sa ramana in starea potrivita evita sa faci lucruri care nu au legatura cu munca (curatenie, mancare, rufe, etc.). De exemplu, poti sa iti stabiliesti timp in calendar precum ai face cu o intalnire, in loc sa faci rufele in timp ce finalizezi prezentarea la care lucrezi.
Sfat 2: Stai motivat cu o lista
O simpla lista de activitati poate face minuni pentru a ramane organizat, motivat si organizat atunci cand lucrezi de acasa. Cand iti creezi lista, gandeste-te si la obiectivele mari pe termen lung dar si la task-urile mici pe care ai nevoie sa le termini in ziua respectiva. Cand bifezi acele task-uri mici vei primi un imbold pozitiv care te face sa simti ca faci progres, iar munca nu pare doar o singura activitate care dureaza foarte mult timp.
Scrie lista pe foaie sau intr-o aplicatie pe laptop, este mult mai bine decat sa o ai in cap. Nu va trebui sa depui efort sa iti aduci aminte ce mai trebuie sa faci, iar placerea de a taia din activitatile facute iti va da motivatia necesara sa continui.
Sfat 3: Planifica intreaga zi, trece totul in calendar
Munca remote necesita o planificare la fel ca orice alta zi de la birou, diferenta este ca tu esti singurul raspunzator pentru mentinerea acestia. Asta nu inseamna ca toata ziua trebuie sa fie munca, este chiar important sa iei pauze regulate pentru, trece in calendar si activitatile care nu au legatura cu munca.
Cand iti creezi programul, tine cont de celelalte responsabilitati din viata ta si gaseste o rutina care te ajuta sa le indeplinesti. Daca ai un copil, trece in calendar timpul necesar pentru a petrece timp cu el, daca joci sport sau esti voluntar, planifica timpul pentru a iti termina treaba la timp astfel incat sa nu intervina una peste cealalta.
Odata planificata ziua sau saptamana, fa-ti calendarul vizbil cu colegii printr-un calendar disponibil online. Astfel ei vor stii cand esti disponibil sa vorbesti si cand nu. Foarte important este ca si prietenii si familia sa iti inteleaga programul si sa il respecte. Toata lumea cu care interactiunezi sa devina constienta de faptul ca daca lucrezi de acasa nu inseamna ca ai foarte mult timp liber.
Sfat 4: Creeaza un proces de colaborare
Lucrand de acasa poate parea ca o experienta solo, dar deobicei implica sa interactiunezi cu altii, fie ca vorbesti cu colegii, primesti sarcini, iei decizii sau oferi feedback. Asadar, este important sa stabiliesti metoda de colaborare de la distanta.
Sa vorbesti fata in fata poate ajuta mult colaborarea, ia in considerare apeluri video sau video conferinte pentru aceste momente.
Email-ul poate fi eficient pentru luarea unor decizii oficiale sau sa transmiti o informatie utila, dar inbox-urile noastre se aglomereaza destul de repede. Daca ai nevoie sa pui o intrebare rapida sau sa emiti un update referitor la un proiect catre echipa ta, foloseste aplicatii precum Whatsapp, Slack, Zoom sau Google Hangouts.
Discutiile care necesita detalii multe sau brainstorming-ul deobicei necesita o intalnire oficiala. Sa vorbesti fata in fata ajuta cel mai mult aceste situatii pentru ca permite feedback-ul imediat, cea mai buna solutie este o videoconferinta. Foloseste-te de aceste videoconferinte si pentru atunci cand ai nevoie sa faci un check-in cu echipa si sa stabiliti impreuna pasii de urmat, ce ati facut fiecare si ce urmeaza. Va ajuta intreaga echipa sa sa avanseze proiecte in parametrii normali.
Pentru mai multe sfaturi despre cum sa lucrezi de acasa in aceasta perioadata acceseaza paginile noastre de Facebook si Instagram.